Ludologia F2P na Cyberresearch 4.0

Apr 13, 2014

Cyberresearch 4.0 startuje z maksymą FUTURE IS NOW. Prawdziwość tej maksymy potwierdziła czwarta odsłona konferencji PTBRiO – to już nie trend a status quo – nowe technologie są paliwem świata badań. Na pokładzie promu do przyszłości kierunek wyznaczają emergentne rozwiązania crossmediowe, scenariusze grywalizacyjne oraz imersyjne gadżety – obowiązkowo podłączone do internetu.

Badania rynku

Gościem specjalnym pierwszego dnia konferencji był Rafał Trzaskowski, Minister Administracji i Cyfryzacji – a potem było już tylko lepiej. Radosław Brzuska z Dentsu Aegis prezentował najbardziej pożądane gadżety, Dominik Ryżko z Allegro chwalił rozwiązania i możliwości wykorzystywania big data, Dominik Wierchowiec z Lowe Media podkreślał siłę mema internetowego. Ze swojej strony dorzuciłem o cyfrowych rozgrywkach i wirtualnych ekonomiach.

Drugi dzień konferencji porno-historiami rozpoczął Jakub Dymek z Krytyki Politycznej. Kilka słów o zanikającej w sieci prywatności dodały Anna Kęsicka i Marta Mierca (SWPS, CPC), o głębinach internetu prezentowała Małgorzata Wyczańska z City Handlowy (bardzo interesująca prezentacja imho), a specjalistą od przekierowywania konsumenta z realu do wirtualu okazał się Marcin Grabowski z AMS. Nowy trend AGILE (badania elastyczniej, szybciej i taniej) opisywały koleżanki z Zymetrii – małym a przemyślanym i dobrze zaplanowanym projektem można swobodnie konkurować z gigantami obracającymi wolumenami badań i ilościową filozofią.

Wideo-relacja z konferencji Cyberresearch

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-45406015-2', 'mirskim.pl'); ga('send', 'pageview');